MONTRÉAL MONSTRUM SOCIETY / SOCIÉTÉ MONSTRUM DE MONTRÉAL
  • Home
    • About the Society / Info
    • MMS Research
  • Journal / Revue
    • Issue Archive >
      • MONSTRUM v5 n2 (December 2022)
      • MONSTRUM v5 n1 (June 2022)
      • MONSTRUM v4 (2021)
      • MONSTRUM v3 (2020/21)
      • MONSTRUM v2 (2019)
      • MONSTRUM v1 (2018)
    • Editorial / de la rédaction
    • Special Issue CFPs
    • Submissions / soumissions
    • Copyright / droits d'auteurs
  • Courses / Cours
    • Quick Cuts: Essais Video Essays
    • April 24 2023 - Circutries of Subjectivity
    • Mai 1 2023 - Vies d'horreur ...
    • Course Archive >
      • Fall 2022 >
        • F 2022 - Mischief Night Screening
        • F 2022 - Women's Horror Cinema on the Festival Circuit
      • W2022 - Corporalités horrifiques et abjections matérielles
      • 2020-2021 Courses >
        • F2021 - Gothic Excursions
        • Pandemics, Possessions, Alterities (Winter 2021)
        • Selling Silence in Contemporary Horror (Fall 2021)
        • Championing the Horror Sequel (Fall 2021)
      • 2018-2019 Courses >
        • F2019 Courses >
          • Tracing the Gothic in the Films of Paul Almond
          • Time-Loop Horror
          • Horror in Animation Cinema
      • 2017-2018 Courses
  • Horror Reverie Symposia
    • Horror Reverie 1 - Nosferatu
    • Horror Reverie 2 - Exorcist
Picture
A peer-reviewed journal of studies in horror and related areas.
​Francais au-dessous
Copyright
MONSTRUM (ISSN 2561-5629) is an open-access journal listed with the Directory of Open Access Journals (DOAJ) and distributed and archived by Érudit. All content is available at no cost, in downloadable, full-text PDFs. There is no submission or publication fee for authors.

Authors and contributors retain their copyright and intellectual property rights for their work published in MONSTRUM under Creative Commons (CC-BY) licensing. Creative Commons is a form of copyright protection for open-access publications. 
MONSTRUM requires users to notify the editors of MONSTRUM and the original author(s) of their intention to distribute, adapt, translate or republish Open Access content.

Authors may republish their work in any other form or forum (book, edited collection, etc.). We ask only that 1) the editors of MONSTRUM be informed of the intent to republish, and 2) that previous publication of the article in MONSTRUM is acknowledged in the subsequent publication.
Picture
CITATION / ATTRIBUTION
Re-use of Open Access Content under Creative Commons CC-BY licensing in the form of citations must comply with the following terms.
  • Full attribution must accompany any re-use.​
​​EXAMPLE (Chicago Style)
Rhodes, Gary D. 2022. "Selling Bela Lugosi, with and without Added Sugar:
          Vampires and the American Television Commercial." Monstrum 5, vol. 1: 29-
          45. 
          https://www.monstrum-society.ca/uploads/4/1/7/5/41753139/rhodes_-
​          _selling_bela_lugosi_-_monstrum_5.1.pdf
  • Creative Commons license terms for re-use do not apply to any content (such as graphs, figures, photos, excerpts, etc.) not original to the Open Access article and further permission may be required from the rights holder. The obligation to research and clear permission lies solely with the party re-using the material.
  • Re-use of a work must not imply or otherwise suggest sponsorship or endorsement by MONSTRUM, the author(s), or other third party.
  • Creative Commons licenses do not negate the moral rights of authors, including but not limited to the right to attribution and the right that a work not be subjected to derogatory treatment that threatens the honour or reputation of the author(s).

Droits d'auteurs
MONSTRUM (ISSN 2561-5629) est une revue en libre accès répertoiriée au Directory of Open Access Journals (DOAJ) et diffusée et archivée par Érudit. Tout son contenu est disponible gratuitement, sous la forme de textes intégraux, en PDF téléchargeables. Il n'y a pas de frais de soumission ou de publication pour les auteurs.

Les auteurs et contributeurs conservent les droits d'auteurs et la propriété intellectuelle et créative de leur travail publié dans MONSTRUM sous licence Creative Commons (CC-BY). Creative Commons est une forme de protection du droit d'auteur pour les publications en accès libre. MONSTRUM oblige les utilisateurs à informer les éditeurs de MONSTRUM et l’auteur (les auteurs) d’origine de toute intention de distribuer, adapter, traduire ou publier de nouveau le contenu en libre accès.
 
Les auteurs peuvent re-publier leur travail sous toute autre forme ou forum (livre, recueil, etc.). Nous demandons seulement que 1) les éditeurs de MONSTRUM soient informés de l’intention de re-publication et 2) que la précédente publication de l’article dans MONSTRUM soit mentionnée dans la nouvelle publication.
 
CITATION / ATTRIBUTION
La ré-utilisation du contenu en libre accès sous licence Creative Commons CC-BY sous la forme de citation doit respecter les conditions suivantes :
  •  Une attribution complète doit accompagner toute réutilisation et inclure les informations suivantes sur l'œuvre originale :
EXEMPLE (style Chicago)
Rhodes, Gary D. 2022. "Selling Bela Lugosi, with and without Added Sugar:
          Vampires and the American Television Commercial." Monstrum 5, vol. 1: 29-
          45. 
          https://www.monstrum-society.ca/uploads/4/1/7/5/41753139/rhodes_-
​          _selling_bela_lugosi_-_monstrum_5.1.pdf
  • Les conditions de la licence Creative Commons pour la réutilisation ne s’appliquent pas à tout contenu (tel que les graphiques, figures, photos, extraits, etc.) qui ne sont pas originaux à l’article en libre accès et dont une autorisation supplémentaire peut être exigée du détenteur des droits. L’obligation de rechercher et d’obtenir l’autorisation incombe uniquement à la partie qui réutilise le matériel.
  • La réutilisation d’un travail ne doit pas impliquer ou suggérer de quelque manière que ce soit le parrainage ou l’approbation de MONSTRUM, de l’auteur (ou des auteurs), ou d’un tiers.
  • Les licences Creative Commons ne nient pas les droits moraux des auteurs, incluant, mais sans s’y limiter, le droit d’attribution et le droit qu’une œuvre ne soit pas soumise à un traitement dérogatoire menaçant l’honneur ou la réputation de l’auteur ou des auteurs.
Picture
Journal Home
Translation by / Traduction par Annaëlle Winand
Picture
​This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The journal name MONSTRUM is a registered trademark, © Montréal Monstrum Society / Société Monstrum de Montréal (MMS) (2022). ​​

  • Home
    • About the Society / Info
    • MMS Research
  • Journal / Revue
    • Issue Archive >
      • MONSTRUM v5 n2 (December 2022)
      • MONSTRUM v5 n1 (June 2022)
      • MONSTRUM v4 (2021)
      • MONSTRUM v3 (2020/21)
      • MONSTRUM v2 (2019)
      • MONSTRUM v1 (2018)
    • Editorial / de la rédaction
    • Special Issue CFPs
    • Submissions / soumissions
    • Copyright / droits d'auteurs
  • Courses / Cours
    • Quick Cuts: Essais Video Essays
    • April 24 2023 - Circutries of Subjectivity
    • Mai 1 2023 - Vies d'horreur ...
    • Course Archive >
      • Fall 2022 >
        • F 2022 - Mischief Night Screening
        • F 2022 - Women's Horror Cinema on the Festival Circuit
      • W2022 - Corporalités horrifiques et abjections matérielles
      • 2020-2021 Courses >
        • F2021 - Gothic Excursions
        • Pandemics, Possessions, Alterities (Winter 2021)
        • Selling Silence in Contemporary Horror (Fall 2021)
        • Championing the Horror Sequel (Fall 2021)
      • 2018-2019 Courses >
        • F2019 Courses >
          • Tracing the Gothic in the Films of Paul Almond
          • Time-Loop Horror
          • Horror in Animation Cinema
      • 2017-2018 Courses
  • Horror Reverie Symposia
    • Horror Reverie 1 - Nosferatu
    • Horror Reverie 2 - Exorcist